måndag 23 augusti 2010





haha, tänkte börja med en ny grej, nu när snart skolan börjar eller ja, vissa skolor har redan börjat.
det är tråkigt på måndags-eftermiddagen när man har 4 dagar skola framför sig + läxor, eller hur?
Så därför tänkte jag börja med "måndagskämtet", varje måndag lägger jag in ett eller två roliga skämt.
Så har man någonting att skratta åt, vad tycks?
haha**

Vi får se hur det här går & om ni har något roligt skämt så får ni gärna mejla till mimmicool@hotmail.com så lär jag försöka få med dom någon gång!



skämten för denna gången:
löjliga, ?

Lille putte fick en hemmuppgift från sin fröken. Han skulle anteckna de första orden familjemedlemmarna sade till honom.
- Imorgon är det din tur, Putte. Sade lärarinnan.
Putte gick hem för dagen och gick in till sin mamma i köket, som stod och diskade.
Putte skrämde henne så att hon tappade en tallrik.
- Fan! Skrek hon.
Lille putte antecknade ordet. Han gick in till sin pappa och började prata om vädret.
- Håll käften! Sade hans pappa, som var upptagen.
Putte antecknade och vandrade vidare till sin systers rum. Hon lyssnade på musik.
- Na na na na. Hon nynnade till låten.
Han antecknade det.
Han gick in till sin lillebror.
- Batman! Skrek han.
Nästa dag i skolan var det Puttes tur.
- Varsågod, sade lärarinan.
- Fan! Sade Putte.
- Vad säger du?
- Håll käften!
- Nu går du till rektorn!
- Na na na na.
- Vem tror du att du är?
- BATMAN!

- gammal, men jag skrattar alltid åt den!

haha, hittade en rolig till:
En lärarinna försöker lära barnen i klassen vad tempus är:
- Om jag säger "jag är vacker", vilken tidsform är det då?
Kalle, en av eleverna, svarar snabbt:
- Det måste vara 40-talet...


haha, har som sagt lite barnslig humor*











1 kommentar:

Någonting ni undrar över?
kommentera nedan..
eller kontakta mig på EE-mmmaaa@hotmail.com