onsdag 19 januari 2011

morgontrött?

Ni vet när klockan börjar ringa alldeles för tidigt på mornarna..och man vet att man måste stiga upp ur sängen och sedan sticka till skolan..(elr jobb kanske?)
..men somnar oftast om igen och får stressa riktigt mycket senare!

Jag har ett tips till alla er som har svårt att stiga upp..

 - Ställ klockan långt innan du egntligen ska gå upp, som mig till-exempel som stiger upp 07:00 men däremot så ringer min klocka 06:30!
vet ni varför..jo! då hinner man vakna till imellenåt..
..plus att jag ställer min mobil i det här fallet på "snooze" så varje gång den ringer så dröjer det 5 minuter tills den börjar ringa igen, o.s.v..
På så sätt hinner jag aldrig somna om ordentligt..
Så min klocka brukar ringa 5 elr 6 ggr innan jag går upp..
Men eftersom man ställt klockan tidigare så är man ändå i god tid och slipper stressa!

det är ett tips som verkligen fungerar..iallafall för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Någonting ni undrar över?
kommentera nedan..
eller kontakta mig på EE-mmmaaa@hotmail.com